HAARLEM - Nel Bartman (80), bestuurslid van HKC Haarlem, is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Dit vanwege haar grote en langdurige bestuurlijke inzet voor deze Haarlemse korfbalvereniging. Burgemeester Jos Wienen reikt de Koninklijke onderscheiding uit op dinsdag 23 juni, vanaf 19.30 uur, tijdens de Algemene Ledenvergadering van HKC Haarlem in het clubhuis aan de 't Hoenstraat 1 in Haarlem.
Nel Bartman is veertig jaar bestuurlijk actief voor HKC Haarlem. Zij werd penningmeester in 1986. Vijf jaar later werd zij voorzitter, een bestuursfunctie die zij vervolgens veertien jaar heeft vervuld. De laatste twee jaar combineerde zij het voorzitterschap met opnieuw de functie van penningmeester. Die functie vervult zij tot op de dag vandaag, inmiddels 21 jaar, nog steeds op de haar kenmerkende nauwkeurige manier.
HKC Haarlem, opgericht in 1914, is de oudste korfbalvereniging van Haarlem. Met haar 260 leden is ze in deze tak van sport ook de grootste club in de regio. HKC Haarlem is een vitale vereniging, die naast de sport tal van andere activiteiten organiseert voor de (jeugd)leden, maar bijvoorbeeld ook voor bewoners van de aangrenzende buurten.

25.7 ℃



















































